-
HardverApró
PlayStation 4 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Aktuális:
Kölcsönjáték nyilvántartó
Új hozzászólás
-
Gijon
senior tag
Project Cars támogatni fogja a fanatec kormányokat. [link] (Jájj de jó, hogy nem tudtam eladni!)
-
Gebriel
veterán
válasz PandaMonium #47100 üzenetére
Alapból nincs bajom a ramake játékokkal mert meg sem veszem , de jó lenne ha az új játékokra koncentrálnának.
Megjelenésekor több száz játékról beszéltek ami készülőben van PS4-re.. Jah igen ebből 350 ramake, 50 meg új game.
Jak & Daxter Trilogynak én is örülnék, de egy új résznek még jobban. -
Rigormortiis
veterán
A God of War 3-on mit remakelnek? Félreértés ne essék, mert ps3 hiányában kimaradt, de eddig is 1080p@60fps volt, és elvileg ps nowban is benne lesz, úgyhogy kiváncsi leszek, milyen hozzáadott értéket fog képviselni.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 6 Classic, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
A`rpi
addikt
válasz Rigormortiis #47103 üzenetére
1080p@60fps jó ha PS4-en lesz.
PS3-mon szerintem jó ha a 30FPS-t karcolta alulról, a felbontás lehet 1080p volt felskálázva...
Kár hogy nincsen meg már a játék, szívesen csinálnék kettő képet.
1080p vs 720p gyanítom részletekben túl sok különbség nem lenne.
-
james001
veterán
válasz Rigormortiis #47103 üzenetére
Dehogy volt 1080p és 60fps eddig is
https://psnprofiles.com/kazama001
-
nubyy
aktív tag
válasz Rigormortiis #47042 üzenetére
Soul Memory nem lesz benne.
-
PistiSan
addikt
válasz PandaMonium #47100 üzenetére
Nekem 2 ps generáció is kimaradt, tehát minden remake jöhet számomra
-
A`rpi
addikt
válasz PistiSan #47108 üzenetére
Bánja a fene, jöhet minden idáig megjelent játék az új generációra, viszont az árképzésre oda kellene figyelni.
Árképzésről ugyan semmit nem lehet még tudni, én látatlanban 8-12 ezer forintot saccolok induló árnak, szerintem sok lenne érte...
Kicsit azért piszkálja az ember fantáziáját, egy az hogy vajon ebben mennyi munka van?
Ha "túl sok", akkor miért nem inkább egy új játékon dolgozik a fejlesztőgárda ?
Ha "relatív kevés" akkor pedig miért ilyen "drága" ?
Aki pedig már korábban beszerezte, tök jó lenne ha olcsóbban vagy ingyen megkaphatná, és igen, most ért bele a bilibe a kezem ...
Kicsit mondjuk bosszantó az is, hogy egy olyan szolgáltatásért fogunk önként és dalolva fizetni (PlayStation Now) ami joggal elvárhatóan belekerülhetett volna natívan PS4-be.(PS3 játékok támogatása.)
No mindegy befejezem a károgást.
-
k4rL^
senior tag
Most törölték el az embargot a Bloodborne-ról, nagyon jók az értékelések.
-
tarti19
senior tag
Megy a Bloodborne, nem kell várni még 18 órát
PSN id: Huntarti, http://www.twitch.tv/tarti19
-
aizen92
addikt
válasz vonSux #46717 üzenetére
Na utánanéztem : Bastion Április 7-én jön majd
"The right man in the wrong place can make all the difference in the world."
-
PandaMonium
őstag
A PS3 backward-compatibility sajnos megoldhatatlan volt ennél a generációnál, egy egyszerű okból: A konzol ára. Mivel teljes architektúra váltás történt natívan lehetetlen futtatni a régebbi PS3 játékokat, emulálni egy PS3-at pedig egy atom-bika-húde-erős számítógép sem képes, nem hogy a PS4 (kb. úgy kell számolni, hogy egy platform emulálásához 10x annyi erő kell mint a natív futtatáshoz). Ebből kifolyólag csak úgy lehetett volna megoldani a kompatibilitást, hogy ha belerakják a PS3 hardverét is a PS4-be, de ezáltal (a pletykák szerint) mintegy $600 -ra emelkedett volna release-kor a konzol ára.
Ezt elkerülendően egyszerűen úgy döntött a Sony, hogy ezt inkább kihagyják, akinek kell a PS3 meg a rajta lévő játékok az vegye meg külön. Jó hír viszont, hogy mivel végre x86_64 alapon vagyunk a PS4-et követő összes konzol (feltéve, hogy nem lesz megint architektúra váltás, ami nagyon valószínűtlen) natívan képes lesz futtatni a PS4 játékokat.
What I cannot create, I do not understand
-
tarti19
senior tag
Akkor srácok egy kis maraton veszi most kezdetét!
Bloodborne!
Induljon a twitch...PSN id: Huntarti, http://www.twitch.tv/tarti19
-
addikt
En is a streameket lesem. Tenyleg jonak tunik. Porgosebb mint mondjuk lord of the fallen volt. Joval tobb az nmy bar leutni is konyebb oket, meg kozvetlenebb az iranyitas is valahogy. Hp potit is szinte azonnal eltolja es jo sok van belole. Mondjuk idegesitoen sokaig tolt ezen remelem csiszolnak vmit majd, foleg mivel a bossoktol itt sem nehez megfekudni.
Tuti beszerzem majd ha lehet kapni 10.000 korul. -
GazRic
senior tag
válasz ImpersonatoR #47123 üzenetére
ps4daily.com -on 40 másodperces töltési időt irnak kampeca után
PSN ID : MrManson_HUN ** PS5 *** Samsung Galaxy S20+
-
addikt
-
Tatyla
őstag
válasz gyuribácsi88 #47128 üzenetére
Igaz ott csak egyszer tölt itt meg minden halál után
PSN:Tibipapa74 Xbox id: Tibipapa74 Battletag:Tatyla#2431 https://www.youtube.com/channel/UCogzoZ5ODf0hReYKB7p16AA
-
addikt
-
A`rpi
addikt
válasz PandaMonium #47116 üzenetére
Annak hardverigényes emulálni ps3 motort, aki nem ismeri teljesen.(Aki készítette annak talán nem akkora kihívás, amúgy tervezésnél pont hogy szempont is volt a skálázhatóság, aztán hogy mit mondanak, az más kérdés...
Olvastam egy cikket is, úgy emlékszem itt, arról szólt, hogy a Naughty Dog, nem követ el akkor hibát, hogy teljesen új motort csinál, inkább a meglévőt fejleszti, most csak ezt találtam. Ez vajon hogyan lehetséges ha teljesen más az alapok?
Ha teljesen más motor dolgozna cross platformok alatt hatalmas különbségek lennének, különbség pedig csak grafikában van, Last of Us, Battlefiled 4, Cod Ghost, sorolhatnám még. Meglehet mindet nézni csak a grafika fejlődött...
Szerintem szerencsétlen kiadók pont hogy akkor fosnák össze magukat, ha az előző meglévő motorjuk nem lenne tovább skálázható, márpedig ha felfele skálázható, akkor mégsem lehet akkor probléma, régi környezet emulálása szerintem.
Példának ott van PS3 esetében érdekes módon store-ból ha letöltöd régi PS2 játékot emuláció nélkül működik az olyan gépekben is ahol állítólag semmilyen ps2 hardver nincsen(mert ugye az első generációs FAT gépekben állítólag dobogott egy PS2 szív is).
Ennyi erővel akkor minden ps2 játék működhetne natívan maximum javítócsomag kellene hozzá. (persze úgy érdekesebb ha valami PS2 címmel szeretnék játszani akkor vegyem meg újra. ) Hála istennek ps2 játék után nem sóvárgok, na jó, eggyel szeretnék játszani, Burnout 3: Takedown akkoriban mikor ez menő volt nem volt konzolom.
Ettől függetlenül PS3 játékokat lassan kijátszom amiket szeretnék, utána nem fog érdekelni, csak kicsit bosszant a dolog hogy megmagyarázza mindenki hogy nem lehet, nem a francot. Az más kérdés hogy most az "emulálás" felhőben fog zajlani, de szívesen megnézném én azt a szervert is amin fog menni a szolgáltatás, nem hinném hogy bármi különleges lesz benne, nyers erőből pepidig ha nem akad annyi a ps4 ben hogy emuláljon egy korábbi sokkal primitívebb közel 10 éves technológiát, akkor nagy baj van...
[ Szerkesztve ]
-
Callisto
őstag
Két különböző dolog emulálni egy teljesen más hardver architekturát, mint az arra elkészített szofvert átültetni egy másikra. A szoftver forráskódja ezen a szinten nem áll olyan szoros kapcsolatban a hardverrel. A programnyelvekben nincs a hardverhez hasonló architekturális különbség. A C++, az C++ lesz PS2-n, XO-n és PS4-en, sőt PC-n is.
A szoftvert átalakítani nem igazán kell CPU szempontjából, csupán a megfelelő fordítóval kell lefordítani. A forrás szinte ugyanaz marad. A célhardverek kezelése (pl. VGA) az amihez jelentősebben hozzá kellhet nyúlni, de ennek végrehajtása sem olyan nagy munka, mivel maga a business logika már kész és a célhardverekhez készült API használata is megkönnyíti.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
mrhitoshi
veterán
válasz PandaMonium #47100 üzenetére
Nekem kezd a tököm tele lenni a sok remake-től. Nem azért váltam meg a PS3-tól, és vettem PS4-et, hogy majd újrajátsszam a PS3 címeket.
Jó dolog persze, de van egy határ, és ez kb 1 év. Ez letelt, ömlesszék kifele az új cimeket, új motorokat, mert nem lesz ez így jó. Most speciel az a legnagyobb gond, hogy nincsenek is bejelentve komoly cimek, és hogy akárki is új motoron dolgozna.(#47116) PandaMonium: Megoldható nem olyan drágán. Egy hardveres emulátort nem lett volna nagy cucc beépíteni, és nagyon nagy felár sem lett volna. A PS3 esetén is eljátszotta a Sony, csak aztán valahogy "beleunt" és kivették, viszont a konzol ára nagyot nem csökkent tőle. Ez tisztán csak üzletpolitika volt, hogy mindenki vegye az új játékokat. És még sok mást is elb@szott anno a Sony, csak hogy betermelje a rohadt drága hardvert.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
PandaMonium
őstag
Ne haragudj, tényleg nem sértésnek szánom de ez tömör hülyeség amit most összehordtál. Komplett architektúra váltásnál teljesen más az utasítás készlettől kezdve, a memória címzésen keresztül minden. Nem az a lényeg, hogy mennyire ismeri az előző architektúrát az ember (pl. a PS2-nek is minden apró részlete már hosszú évek óta ismert, mégis erős gép kell az emulálásához), egyszerűen szoftveresen emulálni kell a CPU-t, a memória címzést, a grafikus API-t, mindent ami az előző generációban natívan, hardveres szinten működött.
Azok a motorok amik eddig PS3 exkluzívok voltak (ilyenből meglehetősen kevés van) és nem x86 volt a célplatformjuk bizony pedig portolva lettek, újra kellett írni a jelentős részüket. Ha már a Naughty Dog-ot emlegeted itt van a cikk amiben azt részletezik a fejlesztők, hogy milyen nehéz dolguk volt a játék portolása során. Csak egy rövidke idézet belőle: "I wish we had a button that was like ‘Turn On PS4 Mode’, but no… We expected it to be hell, and it was hell. Just getting an image onscreen, even an inferior one with the shadows broken, lighting broken and with it crashing every 30 seconds … that took a long time."
Egyébként a skálázhatóság szó nem azt jelenti amire használod, de ez már csak részletkérdés.
Ez a beszélgetés pedig szerintem mehet ON-ba, elvégre ide tartozik.(#47133) mrhitoshi: Hardveres emulátor alatt mit értesz? Csak mert tudtommal ilyen nem létezik.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
tarti19
senior tag
Bloodborne 3 óra alatt nem sikerült leölnöm1 bosst se.
Hozza azt amit az elődei s ez nagyon-nagyon jó. Élvezetes s valóban több a rövidített út, viszont nagyon fontos a fejlesztés, mert pl én semmit nem fejlesztettem még, majd 10K pontot buktam el, ami az elején hihetetlenül sok.
Grafika szép, picit steril. Hangok brutálisak, van hozzá letölthető profil is. Dinamikus az egész bár időnként megröccen,de közel sem úgy mint a LotF.
Ami zavaró az a halál utáni töltés... sok
Összegezve a játék továbbra is kellően nehéz s óriáis akár 50-80 órás végigjátszást is hozhat az átlagos játékosok számára.
Aki hamar felkapja a vizet az vegyen be nyugtatót, mert repkedni fog a kontroller.[ Szerkesztve ]
PSN id: Huntarti, http://www.twitch.tv/tarti19
-
mrhitoshi
veterán
válasz PandaMonium #47134 üzenetére
Bocs ez így valóban nem jó. Külön chip gondoskodik a ps2-s játékok futtatásáért.
Batman arkham asylum remastered Nem hiszem el. [link]
[ Szerkesztve ]
PS4
-
A`rpi
addikt
válasz PandaMonium #47134 üzenetére
Dehogy veszem sértésnek.
Én csak egy laikus vagyok, és próbálok néhány dolgot kikövetkeztetni.
Vannak tények amik megtörténtek, kézzel fogható dolgok.
Teljesen új címtér, kohens memória ide, AMD APU oda, teljesen új motor nem kellett egyik játék alá sem.
Számomra ez feketébb érdekes.
Talán lenne akkora ereje ennek a rendszernek szerintem hogy képes legyen egy PS3 környezetet emulálni.
Biztos sokat kellett kalapálni a motort, de azért had ne sajnáljam már a fejlesztőket, és igenis elég hülyén venné ki magát az a cikk amiben arról kérkednének a fejlesztők hogy jaj de jó alig kellett dolgozni az új enginen, elég volt betenni a nagyobb felbontású amúgy már kész textúrákat és készen is voltunk.
Sony és a fejlesztők sem teljesen vannak megőrülve, feleslegesen senki nem szeret dolgozni, a profit a lényeg, az meg hogy mit közölnek le engem had ne érdekeljen, én nem feltétlen hiszek el minden hírt.
Részemről ahogy én látom:
PS3 esetében PS2 játékok játszásához nem kell hardver csak vedd meg a játékot újra a Store-ból.Naughty Dog-kijelenti nem fog teljesen új motort csinálni ez is sejtet valamit, de többi nagy multiplatform játékokról is ordít, az alapok ugyan azok.
Van néhány kivétel ezeket is lehetne sorolni, de azoknak a döntő többsége is csak üzleti megfontolásból van úgy ahogy....
És hol van a chip az én superslim PS3-momban?
Vagy bármely slim gépben, mégis tudok játszani ps2 játékokkal amiket a sztore-ból vettem meg.
[ Szerkesztve ]
-
PandaMonium
őstag
Természetesen, felesleges is volna új motort írni egy új architektúrához, ezért írtam, hogy a régit portolják. Ez annyit tesz, hogy az már (feltehetőleg) meglévő interfészhez írnak egy új backendet mindenhol ahol ez szükséges (új grafikus API és a vele járó új shader nyelv, audió API, input API, system API, stb.) és ezt használják az új platformnál. Maga a meglévő forráskód nagy része nem változik, a végleges futtatható bináris fájlokat a compiler dolga a hardverre elkészíteni. De a cikkben is amit korábban idéztem többször nagyon "mélyre nyúltak" a fejlesztők, pl. a Last of Us esetében több helyen Assemblyt használtak hogy az utolsó csepp erőt is kipréseljék a PS3-ból - az pedig már olyan alacsony szint hogy architektúra specifikus kódot kell írni, ergó nem lehet csak átemelni.
Az előző hsz-emben nem emeltem ki de a PS2-es dologban tévedsz, a store-ról megvehető PS2 játékok szoftveres emuláció segítségével futnak a PS3-on, míg az eredeti PS2 kompatibilis fat PS3-ak ezt natívan (hardver szinten) oldották meg, ezért volt a nyitóáruk $600. Ahogy írtam korábban ehhez hasonlóan a PS4-nél is lehetőség lett volna PS3 kompatibilitásra de akkor itt is ~$600-os nyitóárról beszélhettünk volna, az pedig sokkal kevésbé vonzó mint az így alakult $350-os ár, főleg azt tekintve, hogy akkor a kompetenciánál jóval drágább lett volna a gép és így sok embernek nem lett volna kérdés melyiket vegye - sokkal inkább az XBone felé dőlt volna a mérleg nyelve. Ez pedig minden szempontból logikus lépés volt a Sony számára, elvégre így a régi termékükre is megmarad a kereslet, az újat pedig kedvezőbb áron tudják kínálni, ergo nagyobb vásárlóbázisuk lesz.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
mrhitoshi
veterán
Csak tudod a tőkén ez nem változtat. Addig amíg a gyártók a tőkét a remakekre pazarolják, addig én nem kapok értelmes új játékot.
(#47139) PandaMonium: Még mindig nem értem ezt a következtetést. Miért gondolod, hogy a PS3 azért került annyiba nyitáskor, mert letudta játszani natívan a PS2 játékokat ?
Nem ezért volt annyi. Miután kivették a chipet, utána is rohadt drága maradt, nem ezen múlt. A dolog nyitja az volt, hogy addig a pontig nem dobtak piacra ilyen hardvert, és rohadt drága volt a gyártási költség. A lényeg az új megvalósításon (Cell CPU) van, nem pedig azon, hogy egy bejáratott chipet átültessenek egy új gépbe. [link] A 80GB-os verzió nem tartalmazott PS2 chipet, mégis 600$-on debütált. Nem ez a lényeg.PS4
-
A`rpi
addikt
válasz PandaMonium #47139 üzenetére
Azt hogy a Last of US készítésekor mennyire volt szempont a portolhatóság PS4-re azt te sem tudhatod, amikor készült a játék, akkor már javában az utolsó simításokat végezhették PS4 hardverén. Az meg hogy mit közölnek le megint csak had ne érdekeljen, biztos van valóság alapja, de nagy biznisz ez a Remastered dolog, biztosan nem ráfizetés a fejlesztés hogy kijöjjön az új platformra, és talán annyira nem is különbözik kettő platform mint ahogy azt mi gondolnánk.
Ennek a szoftveres emulálásnak majd utána nézek. Rövid keresés után ezt találtam.
Nem próbáltam, de már csak azért is kipróbálom. Most abba ne menjünk bele hogy ez mennyire legális vagy sem.
De ha egy PS2 izót pár kattintással játszhatóvá lehet tenni egy módosított gépen, amiben semmilyen PS2 hardver nincsen, akkor ez is feketébb érdekes...
-
PandaMonium
őstag
válasz mrhitoshi #47140 üzenetére
A régi játékok új gépekre való portolását általában nem az a stúdió végzi aki magát a játékot készítette, hanem egy kisebb stúdió vagy egy kimondottan portolásra szakosodott cég. Ezek a portolási költségek jelentősen kisebbek mint egy új játék elkészítéséé, ezek nélkül is valószínűleg ugyan ennyi új cím érkezne a next-gen konzolokra.
Ami pedig a nyitóár témát illeti, ez volt a hivatalos indoklás, illetve a PS4 subreditten is ezzel magyarázzák a PS3 kompatibilis hiányát, pedig ott sok a belsős ember és nem szokott hülyeség elhangzani. A wikipédiás linken nem látom, hogy hol írják, hogy a 80GB-os modell is ilyen áron nyitott volna, sőt a lenti táblázatban több helyen olcsóbb a 80GB-os modell mint a 60GB-os az extra tárhely ellenére.
Szerk.: Lehet jobb ha lassan mégis hanyagoljuk ezt a témát, látom megy a makacsság meg a belemagyarázás. Az, hogy ki mit hisz a saját dolga, szakmai vitában csak az érvek és a tények érnek valamit.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
mrhitoshi
veterán
válasz PandaMonium #47142 üzenetére
És ki fogja kiadni ? Ki adja a pénzt hozzá ? Tök mindegy ki végzi el, ugyanúgy be kell fektetni, és jelenleg miért fektetnének több pénzt egy új címbe, ha kisebb befektetéssel el tudják adni a régit még egyszer.
A másik témára: Ott van tisztán a táblázatban: USA: 20 GB 500$ , 40GB 400$; 60GB 600$; 80GB 600$. Ezek tények. Az más kérdés, hogy a hivatalos álláspont nem ad magyarázatot az árak közti különbségekre. Már pedig a hivatalos álláspont szerint, akkor csökkennie kellett volna az árnak. Nem csökkent. Szóval alapvetően ellentmondás van a dologban. (kivéve akkor, ha a gyártási költség csökkent volna, csak éppen az árat nem vitték lejjebb a nagyobb nyereség érdekében.)
[ Szerkesztve ]
PS4
-
PandaMonium
őstag
válasz mrhitoshi #47144 üzenetére
De az nem tűnik fel, hogy az extra tárhely ellenére ugyan annyiba került mint a 60GB-os modell? Ráadásul a többi országban van ahol olcsóbban nyitott mint a 60GB-os. Nyilván így a 80GB-osokon több profitjuk volt, de ha valaki úgy döntött, hogy neki inkább a +20GB tárhely kell mint a PS2 emuláció akkor nem volt rossz döntés ugyan annyiért mint amennyiért az eggyel kisebb modellt adták. Szóval még mindig nem értelek.
A remasteredekkel kapcsolatban: Ott volt leírva a kommentemben, hogy jelentősen kevesebb pénzbe kerül őket elkészíteni mint egy új IP-t, gyakorlatilag ezt ismételted meg. Természetesen bevétel is kevesebb van ezekből (már nem csak az olcsóbb nyitóárak miatt hanem azért is mert van egy elég nagy réteg aki már játszott az adott játékkal és nem fogja a felújított verziót megvenni), ezért ezt sem lehet a végtelenségig űzni. Remastered kiadások majdnem kizárólag first party stúdiókból érkeznek vagy nagy kiadóktól, nekik nem ezen fog múlni az a tőke amit egy új játékba kéne ölni.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
mrhitoshi
veterán
válasz PandaMonium #47145 üzenetére
Ráadásul a többi országban van ahol olcsóbban nyitott mint a 60GB-os Ugye az megvan, hogy nem mindenhol USD van feltüntetve ?
gyakorlatilag ezt ismételted meg. Következtetéssel, ha valaki nem olvassa el, akkor rossz képet kap a kommentemről. Márpedig ebből csak kiindultam, nem ez a végkövetkeztetésem.
PS4
-
PandaMonium
őstag
válasz mrhitoshi #47146 üzenetére
"Ugye az megvan, hogy nem mindenhol USD van feltüntetve ?"
Persze, de ennek mi köze van bármihez, ha előbb írtam le, hogy ugyan annyiba került a 80GB-os mint a 60GB-os, sőt van ahol olcsóbb volt. Ez valahogy kimaradt az idézetedből. De mindegy, ezért mondtam, hogy lassan ideje ezt a témát lezárni.Más: [Battlefield Hardline Review]. Bocsi ha vótmá'. Szomorú, hogy ilyenre sikerült, a BF3-at és a BF4-et még szerettem de ez már lassan Call of Duty minőségre kezd süllyedni.
What I cannot create, I do not understand
-
SzlobiG
félisten
Ezt a bloodbornet lehet beszerzem én is jókat írtok róla.
-
vonSux
őstag
Csak higgadt fórumozóknak ajánlom [link]
Aki élete nagy befektetéseként tekint a konzoljára nehogy elolvassa.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Új hozzászólás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen