Archív – Vigneau interaktív blogbazárja

Vigneau (félisten) – 20 éve regisztrált
76 pozitív értékelés
Bazár (fizetett hirdetés) 2006-12-14 13:44 17 éve
csak személyes átvétel

0 Ft

Állapot: használt
Szándék: keres

Archivált hirdetés

Tisztelt Fórumtársak!

Szívesen látom minden PH!-s Kolléga hozzászólását - feltéve ha azt barátkozásra, ismerkedésre vagy eszmecserére használja. Itt aztán bármiről lehet csevegni...

Csak lazán és kulturáltan. ;)

Köszönettel: Vigneau

Keresés
  • Speed®

    HARDVERAPRÓD

    válasz Vigneau #13938 üzenetére

    'estét!

    Figyelembe véve az alapfeszedet, simán esélyes..így pláne jó lesz a TTPro.

    Most építem ki a 480at..megnézem a ventitémát..sajnos csati nélkül, a vezérelhetőség így nem derül ki..de megnézem, mit hoz (vagy nem). Aztán csomagolás..holnap útra kel..hüpp.

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Vigneau #13938 üzenetére

    GTA IV alá nem lehet elég erős vga-t tenni ezt jegyezd meg egy életre fiacskám. :D

    Am némlieg vegyes limites volt, mert látod a cpu "erősödésvel" gyorsult a játék is.

    JanR: A ht nem egy csodafegyver. Optimális körülmények között az de ez a hétköznapi otthoni felhasználás során alig érvényesül még. Láttuk ugye, játék nem gyorsul, W7 nem gyorsul. Márpedig mi erre használjuk főleg (meg netre meg filmezésre de ahhoz elég lenne egy 1GHz-es P3-as is igazából).
    Az más kérdés, hogy ha rendesen optimalizálnák ezeket akkor nem így lenne...

    A lényeg:

    A HT nem duplikálja a feldolgozóegységeket (ekkor lenne natívan 8 magos procink ugye). Nekünk csak 8 feldolgozási szálunk van de csak 4 feldolgozóegységünk. Leegyszerűsítve, hiába tud több szálon nekikezdeni az adott utasításoknak, mivel ugyanúgy 4 feldolgozó egységünk van ezért szépen sorban állnak az utasítások végrehajtásra várva.

    Mivel a Load és Store puffer (ide tölti be illetve tárolja az adott utasítást a proci) maximális kapacítása felxibilisen szétosztható az elágazásbecslés alapján megsaccolja a proci, hogy melyik feladat/utasítás milyen prioritást kap (nyilván az ami gyorsabb eredményt hoz magasabb prioritást kap), igenám de a priorizálás is erőforrást emészt fel.

    Ha jól van megírva az adott program szépen ketyeg az egész mint egy Schaffhausen, de ha nincs jól párhuzamosítva az adott progi/kód akkor csak egymás elől veszik el a végrehajtandó utasítások a "kakaót".
    Gonodlj bele, vannak olyan részegységek, amelyekért az egyes programszálaknak versenyeznie kell egymással, ilyenek a gyorsítótárak is többek között. A fele gyorsítótárat elviszi/lefoglalja egy olyan utasítás, amit majd végrehajt valamikor az adott feldolgozóegység. Adott esetben/esetünkben egy olyan utasítás ami éppen vár egy szabad feldolgozóegységre... vár miközben elveszi a gyorsítóból a tárhelyet az aktív, éppen végrehjtandó utasítás elől.

    Arról nem is beszélve, hogy a HT miatt a fogyi is megnő.
    Értsd: áramerősség * feszültség = teljesítmény -> ez az alapvetés, fizikából tanultuk áltiban ugye. Na most az áramfelvétel fix* a procinál, tehát akkor az egyenletünkben az egyetlen változó/változtatható érték a feszültség marad. Ebből egyenesen következik, hogy kissebb fogyihoz kissebb feszültség is elég a stabil működéshez.

    *: Az adott procinál, mert amúgy minden proci más áramerősséggel dolgozik ezért is olyan változatos, hogy melyik proci mennyi feszt kér adott órajelhez.

    Sorry, kicsit hosszúra sikerült... :B

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

  • Vigneau

    félisten

    válasz Vigneau #13938 üzenetére

    3DMark 11, Vantage és Heaven v3.0: minimálisan (pár pont, illetve frame) érződik a HT hiánya. S.T.A.L.K.E.R.-ben viszont semmi változás jóformán.

    Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...